Navigation mesh, navmesh

2013. 11. 26. 11:45

v-_- 컴퓨터공학





Navigation mesh

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A navigation mesh, or navmesh, is an abstract data structure used in artificial intelligence applications to aid agents in path-finding through large spaces. Meshes that do not map to static obstacles in the environment they model offer the additional advantage that agents with access to the mesh will not consider these obstacles in path-finding, reducing computational effort and making collision detection between agents and static obstacles moot. Meshes are typically implemented as graphs, opening their use to a large number of algorithms defined on these structures.

One of the most common uses of a navigation mesh is in video games, to describe the paths that a computer-controlled character can follow. It is usually represented as a volume or brush that is processed and computed during level compilation.


탐색 메쉬 , 또는 navmesh는 ,  큰 공간에서 경로를 찾는 에이전트를 돕기 위해 인공 지능에 사용되는 추상적 인 데이터 구조이다 그들은 메시에 대한 액세스 권한을 가진 에이전트 가 계산량 을 절감 하고, 만들고 경로 탐색 에 이러한 장애를 고려 하지 않는다는 추가적인 혜택을 제공하는 모델링 환경에서 정적 장애물 에 매핑되지 않는 메쉬 충돌 감지 에이전트와 패배 의 정적 장애물 사이 를 . 메쉬 는 일반적으로 , 로 구현 되는 그래프 의 수가 많기 때문에, 그 사용 을 개방 하는 알고리즘 을 이러한 구조 에 정의 되어 있다.


네비게이션 메쉬의 가장 일반적인 용도 중 하나는 비디오 게임에서 컴퓨터로 제어되는 캐릭터의 경로를 설명하기 위한 것이다, 이것은 일반적으로 볼륨 또는 로 표현 되는 브러쉬 수준 의 컴파일 시 에 처리되어 계산 됩니다.


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참고자료

Navigation Mesh Reference(Unreal Engine)

http://udn.epicgames.com/Three/NavigationMeshReference.html


네비게이션 메쉬 + A* (Navigation Mesh + AStar) 

[출처] 네비게이션 메쉬 + A* (Navigation Mesh + AStar)|작성자 지노윈

http://blog.naver.com/jinowin/60007604437